You are currently viewing יישור שיניים שקוף – מבט מבפנים.

יישור שיניים שקוף – מבט מבפנים.

איך *באמת* נראה טיפול ליישור שיניים שקוף מנקודת המבט של הלקוח (שלי), וגם – אצל מי אני ממליץ לך לעשות ולמה אני ממליץ עליו (ספוילר: קוראים לו יוסי)

אוקיי אז החלטת לעשות יישור שיניים, ואפילו קראת קצת בגוגל אבל בתכל'ס עדיין יש לך יותר שאלות מתשובות , ובעיקר קשה לך להבין איך הולך להיראות הטיפול בפועל ומה זה אומר לגביך. אני יודע כי הייתי שם. לפני שנה התחלתי יישור שיניים שקוף. ובדיוק כמוך, לפני שהתחלתי את הטיפול לא ממש ידעתי למה לצפות.

המטרה של המאמר הזה היא להביא לך זווית אותנטית המתארת איך נראה טיפול ליישור שיניים שקוף מבפנים, מהצד של המטופל (שלי, ובקרוב שלך). מומלץ לא לתפוס אותי במילה לגבי הסברים מקצועיים, מחירים או דקויות טכניות. אני לא רופא, לא עובד בזה וגם לחצי מההסברים של יוסי לא ממש הקשבתי. מה כן? אני הולך לתת לך הצצה לאופן שבו באמת מתנהל הטיפול ואיך הוא הולך להשפיע על החיים שלך, שפשוט לא קיימת בשום מקום אחר. בדקתי.

אז יאללה נתחיל?

ההחלטה

אפשר לדבר על מה גרם לי בגיל 33 לקום ולהחליט שאני רוצה לעשות יישור שיניים, בניגוד לבכיתה ז' נניח, אבל האמת שזה פחות מעניין וגם כנראה יהיה פחות רלוונטי לך. במקום זאת, ברשותך, אני אדלג ישר לתקופה בה התחלתי לברר על האפשרויות השונות ולחפש את רופא השיניים שהכי יתאים לי.

לפני שהגעתי ליוסי, ביקרתי אצל שלושה רופאי שיניים אחרים שכל אחד מהם פסלתי מסיבה אחרת. אחד היה נראה לי מיושן מאוד, והמליץ לי לעשות ריבועים רגילים (לא יקרה, חבר). אחד נתן לי הרגשה שאני סתם עוד לקוח ברשימה אינסופית של לקוחות. ושלישי נפסל בשניה שניסה לבדוק לי את הפה בלי לשים קודם כפפות (מה נסגר בנאדם?), אבל לא בשיימינג עסקינן.

כל הרופאים דיברו איתי על אותו סדר גודל של מחיר (21 אלף שקלים חדשים. אאוץ') וכולם, חוץ מהמיושן, המליצו על יישור שיניים שקוף מאותו הסוג, כך שהבחירה היתה עתידה ליפול על פרמטרים כמו מקצועיות, אמינות ובעיקר תחושה כללית.

ואז המליצו לי על ד"ר יוסי גפני.

מתחילים

כבר בפגישה הראשונה עם יוסי היה ברור לי שהולכים על זה וכבר ביום למחרת התייצבתי במכון לצילום שיניים כדי לעשות בוק, ונפרדתי מעוד כמה מאות שקלים שלא היו בתכנון. כשיוסי קיבל את הצילומים הוא זימן אותי אליו והתחלנו "לעבוד על התכנית". בפועל מה שקורה זה שיוסי לוקח כל מני מדידות, עושה דגם מפלסטלינה של השיניים שלך, ואז שולחים את זה לאמריקה לחברת אינויזליין (Invisalign). ומחכים.

בזמן שאנחנו מחכים אני אסביר לך קצת על איך הטיפול עובד. בגדול, חברת אינויזליין המדוברת מקבלת את המידות של השיניים שלך ואת הדגם של הפלסטלינה, ומייצרת עבורך (ברגע שהם יזיזו את עצמם) 50 זוגות של פלטות שקופות ייחודיים לשיניים שלך ולטיפול שתוכנן לך. כל זוג פלטות מורכב על השיניים לשבוע או עשרה ימים, ומזיז מעט את השיניים לכיוון הרצוי. לאחר מכן מגיע זוג הפלטות הבא וממשיך מאיפה שהזוג הקודם הפסיק, במין מרוץ שליחים ארוך כזה. אבל במחילה ממך, אני לא אכנס יותר מדי לפרטים הטכניים, בשביל זה יש את יוסי, וגם הפלטות סוף סוף הגיעו.

בחזרה בקליניקה של יוסי. הוא מוסר לי קופסה שחורה, יפה וממותגת, כמין מתנת יום הולדת מוקדמת שכזו. בפנים יש קייס חמוד לאחסון הפלטות כשהן לא בשימוש, סבון לניקוי הפלטות ושלל חוברות הסברים וברושורים. הכל מעוצב בקפידה (21 אלף שקל, לא ישקיעו בעיצוב?). אבל השמחה וההתרגשות מהמתנה לא החזיקו מעמד זמן רב, כי הטיפול האמיתי עכשיו מתחיל…

החדשות הרעות

החודש-חודשיים הראשונים לטיפול היו לא פשוטים בכלל ולא פעם שאלתי את עצמי למה בכלל הייתי צריך את זה. מאיפה להתחיל? את הפלטות צריך להרכיב על השיניים כל הזמן. או, 23 שעות ביממה כמו שיוסי אומר. מוציאים כשאוכלים, ומחזירים מייד אחרי. על פניו זה נראה טריוויאלי, אבל העסק מתחיל להסתבך כשמישהו לדוגמה מציע לך במבה, ואז צריך להחליט, האם מספיק בא לי במבה עכשיו בשביל להוריד את השיניים? בקיצור, דילמות לא פשוטת.

הזכרתי את פעולת הורדת השיניים (ע"ע הפלטות), ובשבועות הראשונים זו היתה משימה מאתגרת מאוד. נדרש הרבה זמן והרבה ניסוי וטעייה מול המראה עד שמצאתי את הטכניקה הנכונה. הטכניקה שונה לכל אחד לכן אין מקום שאתאר אותה כאן, אבל אני מקווה שאצלך זה ילך קל יותר מאשר איך שזה הלך אצלי.

החדשות הטובות

חודשיים. זה הזמן שלקח לי להתרגל לכל העניין. דילמת הבמבה עוד מציקה לפעמים אבל מעבר לזה ההשפעה על החיים ברגע שעברת את שלב ההסתגלות היא מזערית. פעם בחודש חודשיים נוסעים לבקר את יוסי בקליניקה שלו בירושלים, כדי לקבל ממנו את הפלטות הבאות בסדרה. כמובן שהוא גם בודק ומוודא שהכל עובד לפי התכנית, והעובדה שהשינוי ניכר לעין כבר בביקורת הראשונה או השנייה, עוזרת לשמור על מוטיבציה גבוהה להמשיך ולהקפיד.

אבל בינינו, מה שבאמת חשוב לך לדעת זה "האם זה באמת באמת שקוף?" ו- "אשכרה לא רואים את זה?" אז כן, באמת לא רואים את זה. אבל איך באמת יודעים? את האינדיקציה שלי קיבלתי לאחר ששמעתי מכמה וכמה חברים ציטוטים בסגנון "וואלה אם לא היית אומר לא הייתי שם לב בחיים", או כשאומרים לי שהם חושבים שהם רואים את הפלטה למרות שאני בכלל בלי.

ועכשיו לתוצאת

אין לי כוונה להמטיר עליך קלישאות בנוסח "הטיפול הזה שינה לי את החיים" וגם לא אפרסם פה תמונות בומבסטיות של לפני ואחרי. אני נמצא עדיין באמצע הטיפול והחיוך שמשתקף במראה הוא עדיין לא המוצר המוגמר. מה שכן, אני יכול להגיד שהתוצאות עד עכשיו הן עד כדי כך משביעות רצון, שגם אם הטיפול היה מסתיים מחר, ואלו היו התוצאות הסופיות, עדיין הייתי שמח שעשיתי אותו.

הדרך הטובה ביותר להעריך את מידת השיפור ולנסות לתאר אותה כאן, תהיה שוב להקשיב לתגובות של חברים. ואם שמעת יותר מפעם או פעמיים ציטוט בנוסח של "תאמין לי זה שווה כל שקל", כנראה שזה עובד.

המאמר הזה רחוק מלשקף את החוויה השלמה של מה זה טיפול ליישור שיניים שקוף, אבל אני מקווה שהוא הצליח לתת לך מושג כללי לגבי מה שמצפה לך ולהכין אותך, לפחות קצת, לבאות.

סביר שעדיין יש לך שאלות ולכן אני משאיר פה את פרטי הפייסבוק שלי. אני מזמין אותך למצוא אותי שם ולשאול כל שאלה שעולה על דעתך, לבקש להבהיר נקודה מסויימת או להתייעץ לגבי עניין זה או אחר.

בהצלחה!

כתיבת תגובה